Wat zijn onze wensen?

Goed nieuws! Onlangs is er een subsidie aangevraagd voor een beweeg- en beleeftuin bij de Gemeente Emmen in het kader van de stimuleringsregeling Dorpen en Wijken. De aanvraag is toegekend omdat de beweeg- en beleeftuin rondom de zorgvoorziening een bijdrage levert aan het versterken van een centrumvoorziening. De tuin is bedoeld als een plaats waar laagdrempelige ontmoeting plaats kan vinden en dit draagt bij aan de leefbaarheid van het dorp. Een beweeg- en beleeftuin is voor alle leeftijden positief voor de gezondheid omdat het beweging in de buitenlucht bevordert.

Duofiets

Nog meer goed nieuws! De Rabobank heeft een subsidie toegekend van € 2.000 voor de aanschaf van een DUO-fiets. Een duo-fiets is een prachtige uitkomst voor cliënten die niet meer alleen kunnen fietsen, maar dat nog wel graag willen doen. Op een duo-fiets kunnen de mensen samen met iemand fietsen en genieten van de buitenlucht.

Beleef TV

Een BeleefTV is een apparaat op een tafel dat interactieve spellen biedt, waarbij voor mensen zowel de fijne motoriek als het mentale vlak gestimuleerd worden. Denk bijvoorbeeld aan een ‘jukebox’ met muziek, beelden uit de jeugd van bewoners of aan een spreekwoordenspel. De BeleefTV zorgt voor samenspel, gezelligheid en verbondenheid. Het prikkelt, verbindt en levert een positieve bijdrage aan het welzijn van ouderen.

Fitness-stoelen voor een beleeftuin

Om mobiel en fit te blijven is dagelijks bewegen belangrijk om mobiel en fit te blijven. Laagdrempelige fitnesstoestellen in de tuin bieden een aangename en leuke vrijetijdsbesteding, bevorderen de gezondheidstoestand én het welzijn van ouderen! De toestellen zijn speciaal ontworpen om de soepelheid van gewrichten, de spierkracht, het evenwicht en het lopen te stimuleren, te handhaven en te verbeteren.

Dit zijn de eerste wensen die wij hopen te gaan realiseren! Onze wensen zullen met de tijd aangepast worden aan de actuele situatie. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Reacties zijn gesloten.